۱۱۱ نفر از حجاج به دلیل وخامت شرایط جسمی‌ به کشور بازگشتند مقطع کاردانی رشته «فوریت‌های پزشکی» حذف خواهد شد ارتباط گردشگری ایران با مالزی افزایش می‌یابد هشداری برای زمین؛ ۲۳ درصد از مساحت زمین دیگر قابل بهره برداری نیست دستگیری عامل قتل پاکبان مشهدی + عکس خمیردندان‌های غیرمجاز از سوی وزارت بهداشت معرفی شدند (۱۴ تیر ۱۴۰۳) دستگیری سارقان سفری در مشهد نیمی از فوتی‌ها در تصادفات مشهد، عابران پیاده هستند واریز ۳ میلیون تومان به حساب بازنشستگان | متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان به چه معناست؟ (۱۴ تیر ۱۴۰۳) کشف انبار داروهای غیرمجاز توسط پلیس مشهد پشه آئدس به رنگ و بوی تایر بسیار علاقه‌مند است پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (پنجشنبه، ۱۴ تیر ١۴٠٣) | تداوم وزش باد در استان سالاد سزار ۱۰۰ ساله شد | همه چیز در مورد یک سالاد پرطرفدار اهدای اعضای کودک مرگ مغزی در مشهد نجات‌بخش زندگی سه بیمار نیازمند‌به‌عضو شد (۱۴ تیر ۱۴۰۳) گردشگری ایران از دریچه سیاستگذاری دولت چهاردهم؛ باید و نبایدها انفجار شدید در کارخانه تولید جنگ‌افزار آمریکا + فیلم معلمان مدارس غیردولتی تحت پوشش بیمه تکمیلی درمان قرار می‌گیرند مقدمه و بستر توانمندسازی کودکان کار باید فراهم شود | آمار و ارقام دقیقی از کودکان کار در ایران نداریم افزایش نسبی دما طی امروز و فردا در بیشتر نقاط کشور (۱۴ تیر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

چگونه عوارض واکسن کرونا را ثبت کنیم؟ + لینک

  • کد خبر: ۸۷۶۵۰
  • ۲۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۷
چگونه عوارض واکسن کرونا را ثبت کنیم؟ + لینک
رییس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت گفت: افراد اگر بعد از دریافت واکسن کرونا، عارضه‌ای برایشان رخ داد، می‌توانند به سامانه Salamat.gov.ir مراجعه کرده و آن را ثبت کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر محسن زهرایی درباره وضعیت رصد عوارض واکسن کرونا در کشور، گفت: واکسن و واکسیناسیون موثرترین مداخله بهداشتی شناخته شده برای حفظ سلامت انسان‌ها و جلوگیری از مرگ‌ومیر بوده است. درباره واکسن‌های کووید فرآیند تولید تحت پروتکل‌های پیچیده و مراحل کاملا علمی است که طی فازهای انسانی، بالینی دو و سه ایمنی‌زایی و بی‌خطری واکسن بررسی می‌شود. هر واکسنی که مجوز مصرف برای عموم جامعه را دریافت می‌کند، واکسنی است که دارای اطمینان خاطر از سلامت آن هستیم.

وی افزود: البته در مرحله مصرف هم نظام مراقبتی وجود دارد که عوارض احتمالی واکسن‌ها را رصد می‌کند. برای اینکه بتوانیم میزان گزارش درباره عوارض واکسن را در کشور دقیق‌تر کنیم، یک سامانه موبایلی و اپلیکیشن موبایلی هم راه‌اندازی شد که افراد می‌توانند به سامانه سلامت به نشانی Salamat.gov.ir مراجعه کرده و اگر بعد از دریافت واکسن عارضه‌ای برایشان رخ داده آن را ثبت کنند.

زهرایی ادامه داد: بر این اساس تاکنون نزدیک به ۶۰ هزار مورد عارضه واکسن را ثبت کردیم که عموما خوشبختانه در حد عوارض قابل انتظار مانند درد محل تزریق، کوفتگی بدن، بی‌حالی، سردرد بوده که در حد دو تا سه روز این عوارض هم رفع می‌شود.

بنابر اعلام کانال تلگرامی وبدا،‌ وی تاکید کرد: در کنار فواید بسیار زیاد واکسن این عوارض قابل قبول است. تاکنون مجموعا نزدیک به ۹۷ میلیون کرونا در کشور واکسن تزریق شده و خوشبختانه عوارض ثبت شده کاملا قابل انتظار و قابل قیاس با مستندات بین‌المللی بوده و از این جهت نگرانی وجود ندارد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->